הנשיא אובמה החליט שלא לשכן את נתניהו במעון האירוח הרשמי

    ארי וידר No Comments on הנשיא אובמה החליט שלא לשכן את נתניהו במעון האירוח הרשמי
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשברקע המתיחות הגואה בין שניהם צפוי היום ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בוושינגטון ולגבש צעדים למניעת מציאות של מדינה דו-לאומית.

    אתמול המריא ראש הממשלה לארה"ב, ובשעות הערב הוא צפוי להפגש בחדר הסגלגל עם נשיא ארה"ב לפגישה ממושכת.

    יועצו הבכיר של הנשיא לענייני המזרח התיכון רוב מאלי אמר בתדרוך בימים האחרונים כי הנשיא אובמה הגיע למסקנה כי "בזמן שנותר עד לסיום כהונתו – הישראלים והפלסטינים לא יוכלו להגיע להסכם שלום- אך מעוניין בכל זאת לשמוע מראש הממשלה נתניהו כיצד ניתן להשיג התקדמות כלשהי".

    בכירים בבית הלבן הבהירו לקראת הביקור כי לא תהיה הכרזה על הסכם הסיוע הביטחוני החדש לישראל כיוון שהעניין נמצא עדיין בדיונים מוקדמים.

    גורמים בישראל הביעו פליאה על החלטתו של נשיא ארה"ב אובמה שלא לארח את נתניהו בבלייר האוס כפי שנהוג, וראש הממשלה ופמלייתו מתאכסנים במלון בוושינגטון. עם זאת בשגרירות ישראל ניסו להמעיט מהמשבר ואמרו כי ההחלטה שלא לשכן את ראש הממשלה במעון האירוח הרשמי היא כי "נערכים שיפוצים בבלייר האוס".

    לקראת נסיעתו של נתניהו לארה"ב אמרו גורמים מדיניים כי בכוונת ראש הממשלה להציג בפני אובמה מחוות לפלסטינים, ועל רקע זאת יצא יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט חוצץ נגד הכוונה וטען כי המחוות צריכות להיות דווקא מהצד הפלסטיני ולהפסיק את ההסתה וההרג.



    0 תגובות